Рисувай като праисторически художник -
Последвай ни във

Рисувай като праисторически художник

Рисувай като праисторически художник

Искаш ли да рисуваш като праисторически художник?

За целта е необходимо да се потопим в атмосферата на древните пещери и да се опитаме да си представим живота на нашите предци, които са създавали истински шедьоври.

Представете си опасностите, пред които са били изправени праисторическите художници в пещерите. Тяхното ежедневие е било подчинено на лова – по този начин те са се препитавали. Изяждали са месото на убитото животно, а от кожата му са си правили дрехи и четки с които да рисуват. Колко силна е била мотивацията им, за да рисуват в такива големи мащаби в тъмните, студени пещери!

Творческа задача

Материалите, които ще са ви необходими за изготвянето на творческата задача са: намачкана кафява опаковъчна хартия, сухи пастели/тебешири, креда/въглен и лак за коса (за фиксиране на рисунката).

За да улесните работата си можете да принтирате приложените шаблони. Те съдържат графични изображения на два от знаковите изображения на бикове, които се намират в пещерата Алтамира, Испания. Изтежете ги и ги използвайте, за да очертаете контурите на изображенията с въглен или черен сух пастел.

Как да създадем илюзия за обем в изображението, което очертахме?

В първобитното изкуство най-изпъкналите части от телата на животните са най-светли. Тези части от картината реално отразяват светлината и пигментът е изсветлен.

Как художникът създава сянка? Чрез използване на по-тъмни нюанси от цвета в някои области на изображението.

За да създадете усещането за истинска пещерна живопис можете да използвате техниката на праисторическите художници. Използвайте чук, за да строшите на прах няколко сухи пастели, тебешир, креда или въглен. Смесете този прах с достатъчно олио за готвене до получаването на гъста и влажна цветна паста. Нанасяйте с пръсти върху листа и се забавлявайте!

Макар и художниците да са разполагали с ограничена в цветово отношение палитра – кафяво, червено, жълто (от различни видове охра) и черно (въглен), тя им е била напълно достатъчна, за да създават сложни нюанси и светлосенки в изображенията.

Първобитните художници са смесвали пигментите с които са разполагали с кръв, слюнка или животинска мазнина.

Подобни публикации
2 Comments

[…] групов арт проект и работете един до друг. Ако има проект, който е малко […]

[…] групов арт проект и работете един до друг. Ако има проект, който е малко […]

Comments are closed.